„Tady se kopík zase utrhl, jaká šachovnice?" Zkuste ale vyhrát šachovou partii s průměrným šachistou, když byste neměli královnu. Dřív nebo později prohrajete. A takovou roli má analytika e-shopu. Můžete dlouho hrát, můžete i někoho porazit, ale bez kvalitních dat dlouhou partii nevyhrajete. A jelikož je dáma vznešená figura, musíte při všem tom měření samozřejmě dodržovat platnou legislativu, GDPR a český zákon o elektronické komunikaci. Co v e-shopové analytice měřit a jak na to?
E-commerce svět a dění ve firmě našima očima
Je 14:15 a na Google Meet vytáčím Jakuba Michla a Jana Beneše, majitele stejnojmenné růžové agentury Beneš & Michl. Sotva se pozdravíme, kluci mě informují, že za mě vymysleli titulek. Trochu se zdráhám, ale pak mě ujišťují, že lepší přirovnání prostě nevymyslí. Stejně jako milenec, i e-shop může mít slušný výkon, ale měl by se snažit dodat i tu třešničku na dortu, to opravdové uspokojení. Ono se mu to totiž mnohokrát vrátí. A jak se tedy stát tím nejlepším a opěvovaným milencem pro vaše zákazníky?
Při troše štěstí nemusí Covid-19 byznys (pouze) zkomplikovat, ale může přinést i příležitost vyřešit klientovi problémy, které ještě před karanténou ani netušil, že má. ČSOB patří už roky mezi naše nejvýznamnější klienty a aktuální situace samozřejmě ovlivnila i je. Banka se na nás obrátila, abychom ji co nejrychleji vyřešili problém s eLearningem, který jí vznikl přehozením většiny zaměstnanců na home office. O co šlo?
Budou to tři týdny, co jsme ze dne na den přehodili celou firmu na home office. Samozřejmě, že práce z domova byla u nás relativně běžná, ale nikdy do takové míry, že jsme vyklidili kancelář do posledního živáčka na dobu neurčitou. Doma jsou všichni - vývojáři, designeři, účetní, personalistka, markeťáci. Jak to funguje? Jaké nástroje nám pomáhají a co jsme museli změnit? A co bychom doporučili vašemu týmu?
Rok se s rokem sešel, stromy začaly pouštět listí a 19. října jsme v Google kalendáři měli pojmenované úplně jasně, a to "Developer Day 2019". To pro nás znamenalo jediné. Třetí ročník vývojářské minikonference v našem Hubbr Coworkingu je tady. Developer Day 2019 jsme opět (logicky, když už ten Hubbr děláme) podpořili z pozice hlavního partnera a zároveň tedy i organizátora. Ještě měsíc před akcí to vypadalo trochu bledě, byli jsme zavalení prací a osud akce byl nejistý. Nakonec však vše dopadlo dobře. Mrkněte se na krátký report, pár fotek a záznamy všech vývojářských talků.
Jak psát lepší texty pro svůj web, e-shop nebo Facebook? Proč se soustředit na užitek produktu, nikoli jeho vlastnosti? Jaký má copywriting a obsah vliv na brandbuilding nebo vztahy se zákazníky? Těmto otázkám a mnoha dalším se na nedávném Markethink Day věnoval Martin Prokeš, naše druhé želízko v ohni, ve své přednášce Copywriting bez předehry. Záznam přednášky a prezentaci najdete v článku.
Máme v hlavě nákupní tlačítko? Funguje zelené lépe než červené? Rozhodujete se při nákupu nevědomě nebo racionálně? A jaké procesy v mozku během nákupu a sledování reklamy probíhají? Přesně těmto otázkám se na nedávném Markethink Day, první vysočinské celodenní konferenci o marketingu, kterou jsme organizovali v našem Hubbr Coworkingu, věnoval ve své přednášce náš CEO Honza Prokeš. Záznam přednášky, prezentace a bonusy najdete v článku.
Rok se s rokem sešel. V kalendáři tučně svítilo datum 20. října 2018 a to znamenalo jediné. Druhý ročník vývojářské mini-konference v našem Hubbr Coworkingu je tady. Developer Day 2018 jsme opět (logicky) podpořili z pozice hlavního partnera. Super zprávou je, že oproti minulému roku, jsme v tom ale nezůstali sami (děkujeme). Díky tomu mohl být letošní ročník o něco vymazlenější. 10 přednášek, z toho 8 opět od odvážlivců, kteří programují na Vysočině (nebo odsud alespoň pochází). Zbylé 2 koně jsme si tentokrát vypůjčili z Prahy z komunity Péhápkařů. Vše podstatné, včetně fotek a záznamů přednášek, najdete v reportu.
V průměru 30 % tržeb e-shopů míří na vrub zbožovým porovnávačům. Přibližně 60 % kliků z Heureky a 80 % kliků ze Zboží.cz navíc pochází z bidovaných pozic. Kdo není vidět, neprodává. Kdo nebiduje, jako by nebyl. Bidováním, respektive nastavením ceny za proklik, můžete dosáhnout zajímavých míst ve vyhledávání a zvýšit šanci prodeje. A proto tu dnes máme případovku nástroje Bidding Tools, který jsme nasadili u našeho klienta HodinkyEgo. Jak to šlape? Pojďme se na to podívat.
Už to bude téměř měsíc, kdy se na blogu objevila novinka z naší vývojářské dílny. Za tu dobu jsme však vypustili do platformy několik novinek. Nadešel tedy nejvyšší čas si blíže představit (zatím) jeden nový modul. Je jím robustný modul pro cross-sell, tedy prodej souvisejících produktů. V článku se vcelku důkladně podíváme na principy cross-sellu, některé studie, best practices ale i na podobu právě našeho Elasti.cr modulu. Jeho součástí je jak podpora prodeje doplňujících produktů při vložení do košíku na e-shopu, tak i automatická e-mailová komunikace po nákupu. Pojďme se tedy cross-salu obecně a novému modulu podívat na zoubek pěkně zblízka
16-17. března se Průmyslový palác v Holešovicích promění na centrum českého e-commerce. Po minulém úspěšném ročníku v Českých Budějovicích se do Prahy totiž stěhuje veletrh E-shop summit a expo. Holešovickou halu na dva dny ovládnou e-shopisti, marketingové agentury, e-shopové platformy, logistické společnosti a v neposlední řadě i desítky řečníků na pódiu. A Elasticr se na Expo podívá jako vystavovatel také. Chceme se s vámi bavit o vašem internetovém podnikání a pomoci vám s tím, co vás pálí. Na co vše se můžete na Expu těšit a jak získat 20% slevu na veškeré vstupné?
Stalo se vám někdy, že jste si koupili třeba novou ledničku a už pár dní na to vám chodily newslettery s výzvou, ať si koupíte další? Já nevím jak vy, ale mám pocit, že ledničku si kupuje člověk jen jednou za dlouhou dobu. Dává proto smysl, aby vám hned někdo tlačil podobnou nabídku? Asi ne... Polovina lidí podobný SPAM začne rychle nesnášet. Ta druhá polovina okamžitě kliká na magické tlačítko "Odhlásit odběr." A je to. Právě jste pár e-maily přišli o kontakt a potencionálního dlouhodobého zákazníka.
A to stačilo zákazníka jen neotravovat. Jak? Ideálně použitím e-mailové segmentace. Ta je mimojiné od teď dostupná jako nový modul v naší platformě.