Novinky: Release notes 09/2025
Zářijové novinky (nejen) v Elasticr WMS přínáší spoustu novinek a vylepšení: logování výkonu, crossdocking, automatické párování plateb a tvorba daňových dokladů, ABC analýza zákazníků, napojení na Allegro i přesnější inventury díky mankovému skladu.
Logování výkonnosti práce ve skladu
Bez přesných dat o výkonnosti zaměstnanců je těžké objektivně řídit efektivitu skladu.
Elasticr nyní automaticky zaznamenává data o práci s terminálem – čas, počet vypickovaných nebo zabalených kusů apod. Logování lze nastavit individuálně na úrovni workflow, takže přesně určíte, co a kdy se má měřit.
Přínos: Získáte přesná data (i v reálném čase) o výkonnosti zaměstnanců a možnost exportu dat do CSV.
Crossdocking - zboží rovnou do expedice
Naskladňovat zboží, které se má rovnou expedovat, je zbytečně nákladné a pomalé. Nová funkce Cross-dockingu zrychluje expedici tím, že eliminuje dvojí manipulaci. Elasticr WMS automaticky určí, které zboží má jít přímo na cross-dock pozici a které do standardního skladu.
Ruční terminál pak vede skladníka tak, aby určené množství položek umístil rovnou k expedici namísto do skladu. Zboží tak putuje k zákazníkovi nejkratší cestou s úsporou práce, prostoru, času a dvojité manipulace se zbožím.
Přečtěte si: O principu a přínosu crossdockingu jsme napsali také podrobný článek zde.
Automatické párování plateb z banky
Elasticr nyní automaticky páruje importované bankovní transakce s příslušnými dokumenty (fakturami) a spáruje je dle variabilního symbolu. Tím odpadá nutnost procházet bankovní výpis řádek po řádku a ručně přiřazovat platby k fakturám a snižuje se riziko nesrovnalostí.
Automatické vystavení daň. dokladů v zákonné lhůtě
Nově Elasticr automaticky hlídá zákonnou 15denní lhůtu pro vystavení daňového dokladu po přijetí platby. Pokud včas nevznikne daňový doklad (např. opožděnou dodávkou, výrobou…), systém ho bez ruční práce a nutnosti hlídání vytvoří podle vašich pravidel — včetně chování u záloh a částečných dodávek.
Díky tomu nehrozí porušení daňových povinností vůči státu, tvorba duplicitních dokladů ani opožděné vystavení dokladu odběrateli.
Vylepšení detailu expedičních dávek
Všechny důležité informace o dávkách (produkty, objednávky, poznámky i historii...) teď najdete v Elasticr WMS na jednom místě. Postranní panel funguje jako přehledný dashboard, kde můžete sledovat historii změn, přidávat poznámky a zobrazit i rozpad dávky na jednotlivé produkty. Aktualizace UI přináší větší přehled a rychlejší orientaci pro administrátory i skladníky.
Integrace marketplaců přes službu Sales Connect
Díky integraci nástroje Sales Connect získáte přístup k celé řadě evropských a globálních marketplaců (Allegro, Kaufland, Mall...). Napojení umožňuje například automatický přenos produktů, ceníků, zákazníků či objednávek.
Ceny a zásoby se synchronizují v reálném čase, objednávky se propisují do systému a jsou připravené k expedici.
Zásilkovna Slovensko
Díky tomuto rozšíření můžete snadno pokrývat zákazníky na Slovensku. Elasticr nyní umožňuje přímo v modulu Zásilkovny automatizovaně odesílat zásilky na slovenské pobočky a Z-Pointy.
Přesnější inventury díky mankovému skladu
Nově můžete při provádění inventury pracovat s mankovým skladem – speciálním prostorem, kam lze dočasně přesouvat zboží s nesouladem mezi fyzickým a systémovým stavem.
Místo okamžitého přičítání nebo odepisování zásob tak rozdíly nejdříve přehledně evidujete a až po prověření je vyrovnáte (např. přesunem zboží zpět nebo potvrzením manka).
- Přesnější inventurní proces a možnost auditní kontroly všech rozdílů.
- Oddělení mank a přebytků pro jasnou evidenci.
- Možnost dočasného uložení nesrovnalostí bez okamžitého zásahu do skladových stavů.
- Lepší spolupráce mezi skladem a účetnictvím při vyrovnávání inventury.
Podmínky pro jednotlivé akce ve workflow
Dříve se podmínky vztahovaly na celý přechod ve workflow, což omezovalo flexibilitu automatizace. Nyní lze podmínku nastavit ke každé akci zvlášť. Pokud není splněna, akce se přeskočí, ale zbytek workflow pokračuje dál.
To přináší větší kontrola nad procesy a robustnější automatizace, která přesně reaguje na zadaná kritéria.
Příklad: Při tisku štítků můžete nastavit, že se akce spustí jen pro konkrétního dopravce. Pokud podmínka nesedí, systém tisk přeskočí, ale objednávka se uzavře a odešle dál.