Elasticr WMS vám ušetří peníze, čas a starosti s řízením skladu

Multiplatformní WMS systém, který jednou provždy přináší pořádek, efektivitu a úsporu do skladového řízení vaší firmy.

Váš sklad: dříve starost – s Elasticr WMS přednost

 Konec běhání po skladu s papírem v ruce. Konec improvizace a řízení skladu na koleni. Zkrátka konec zdržování se věcmi, které by se měly ve skladu zařídit rychle, samy a bez chyb.

🥴 Dnes možná skladujete takto

❌Skladujete chaoticky a náhodně

❌Nevíte, kde a co máte skladem…

❌Ani co vám chybí či co zrovna přišlo

❌Děláte věci ručně a stále dokola

❌Trápí vás pracná a drahá režie

❌Skladníci bloudí a dělají chyby

❌A do toho vás stojí lidi nemalé peníze

❌Trávíte nad procesy spoustu času

✅Váš sklad s Elasticr WMS

✅Máte 100% přehled o pohybu zboží

✅Zboží doručujete včas a bez chyb

✅Skladníci nebloudí a nechybují

✅Procesy drží v rukách jasná pravidla

✅Zbavili jste se papírů, propisek, Excelu

✅Reklamace či inventura jsou hračka

✅Šetříte za lidi, zaškolení trvá 30 minut

✅Máte partnera, který procesy řeší za vás

Funkce Elasticr WMS srovnané na jedné paletě

Konec bloudění po skladu

Pozicově řízený sklad

Každý regál je oštítkován a WMS jasně řídí, na jakou pozici každé zboží patří. Díky tomu vždy přesně víte, co a kde máte skladem

To, kam skladníci mohou či nemohou zboží naskladnit, jim říká ruční terminál (čtečka).

Sklad rozdělený tak, jak potřebujete

Zóny

Pro efektivní tok zboží je sklad rozdělen do zón. Díky tomu lze optimalizovat to, aby nejčastěji prodávané zboží bylo dostupné k expedici snadno a rychle. Systém rozdělení může být založen třeba na:

  • obrátkovost zboží pomocí ABC analýz
  • legislativa
  • chlazené zboží, potraviny...
  • stav zboží (např. nemíchání jakostí)
     
5 úrovní umisťování produktů
Libovolná pravidla naskladňování

Řízení umistění na pozice

Na jedné straně máte produkty, které chcete mít stále na stejném místě. Na straně druhé ty, u kterých je vám umístění jedno. A někde uprostřed jsou produkty, kde chcete držet alespoň stejnou zónu/část skladu.

V Elasticr WMS si pravidla umístění zboží na pozice zvolíte přesně tak, jak potřebujete.

Jeden systém pro všechny sklady

Neomezeně skladů, pozic a lokací

Elasticr WMS dokáže pracovat s neomezeným počtem skladů a lokací. To vám umožňuje efektivně řídit tok zboží mezi sklady a spravovat sklad konkrétní pobočky jak potřebujete. 

Tedy nezávisle na jiných skladech či pobočkách.

Prodloužená ruka skladníků

Ruční terminály

Ruční terminál je neocenitelným pomocníkem skladníka.

Jde prakticky o prodlouženou ruku WMS systému do terénu a každodenní práci ve skladu

Zajišťuje, aby skladník pracoval efektivně a bezchybně a provádí ho jednotlivými procesy krok za krokem.

Paperless provoz

Procesy digitálně a na pár kliků

Už se nebudete topit v hromadě papírů, běhat po skladu, hledat ve štosech, škrtat a manuálně vypisovat.

Co lze, tak v rámci WMS digitalizujeme.

Přímo přes čtečku jednoduše zkontrolujete dodací list, vytisknete regálovku, EAN kód, štítek pro dopravce a spoustu dalšího.

Instrukce pro každý skladníkův krok

Pevně řízené procesy

Ruční terminály neřídí pouze expedici či tisk štítků. Zajišťují pro skladníky jasné instrukce a kontrolu v rámci všech skladových procesů:

  • závoz, příjem a kontrola
  • výdej či převod zboží, vychystávání zboží
  • expedice, osobní odběr, vlastní rozvoz
  • až po inventuru či vratky
Multiplatformní aplikace

Používejte WMS kdekoliv

Elasticr WMS je plně responzivní a kompatibilní s Android i iOS. Dostupný je 24/7 jako webová aplikace. Odkudkoliv.

Stejně tak běží na tabletu, PC, notebooku či třeba skenovacích rukavicích nebo automatizovaných linkách.

Ležáci, top produkty, s potenciálem?

ABC analýza zásob

Elasticr WMS zjistí problémy v řízení zásob a poskytne data pro další optimalizaci (snížení skladových nákladů, plánování…)

  • Kategorizace zboží podle hodnoty či obratu pro efektivní správu zásob.
  • Analýza skladových položek a identifikace zboží s největší hodnotou
  • Optimalizace skladového prostoru pro zrychlení expedice zboží
     
Aby skladníci nechodili zbytečně

Optimalizace pickovacích tras

Skladníci nebudou neefektivně létat po skladu. WMS pickovací trasy optimalizuje, aby byla expedice co nejrychlejší.

  • Automatizované plánování vychystávacích tras
  • Minimalizace zbytečného pohybu a zkracování tras skladníků
  • Zrychlení pickování zboží a expedice
Každá pozice je optimálně obsazena

Perfektní využití skladu

Automatizované počítání kapacity

WMS sleduje obsazenost skladových pozic a doporučí optimální umístění zboží.

Zamezí plýtvání prostorem

Maximalizuje využití skladových pozic a předchází plýtvání prostorem.

Minimalizace přesunu zboží sem a tam

Automatické přidělování skladových pozic snižuje neustále přemisťování zboží.

WMS hlídá expedici za vás

Replenishment zásob

Elasticr WMS zajistí chytrý přesun zboží k plynulé expedici. Eliminuje prostoje skladníků i nutnost sledovat stav zásob ručně.

  • Efektivní přemisťování zboží ze skladu do vychystávacích zón
  • Automatizované doplňování zásob tam, kde je potřeba
  • Automatické sledování výše zásob v reálném čase 
     
Sledování pohybu SKU od A do Z

100% Traceability každého kusu zboží

Elasticr WMS sleduje sériová čísla zboží a zajišťuje 100% traceability (dohledatelnost) každého kusu.

A to v rámci celého procesu. Od nákupu u dodavatele či zadání do výroby, až po příjem a následný prodej či vratku.

Tím minimalizuje chyby v expedici a usnadňuje například proces reklamace, výměny či servisu.
 

First Expire - First out

Hlídání šarží a expirace

WMS hlídá nežádoucí míchání zboží různých šarží. Díky tomu snižuje náklady na likvidaci prošlého zboží a zajišťuje výdej zboží jedné šarže.

Díky principu FEFO (First Expire - First Out) zaručujeme správné řazení produktů podle data vypršení trvanlivosti. Lze využít také další principy jako FIFO, LIFO a další.
 

Modrý ciferník, kožený pásek, 38mm…

Skladování konfigurace

Elasticr WMS si poradí s nákupem (či zadáním do výroby), příjmem i pickování produktů, které jsou v konkrétní konfiguraci.

  • Přiřazení sériových čísel konkrétním komponentám a objednání
  • Naskladnění od dodavatele/z výroby v dané konfiguraci
  • Příjem a pickování konkrétní konfigurace pro konkrétní objednávku a pro konkrétního zákazníka
     
Snadné objednání u dodavatele

Nákupní objednávka

Vytvořit objednávku pro dodavatele je hračka. Pro každého dodavatele je možné vytvořit rozdílný formát či šablonu objednávky (B2B košík, e-mail aj.)

Nákupní objednávka může vznikat automaticky na základě objednávky zákazníka, při poklesu skladu pod určitou hladinu nebo samozřejmě ručně.

Snadná kontrola dodávky

Závoz zboží a dodací listy

Poslal vám dodavatel co měl? A dodržel ceny? Nechybí něco? A není něco poškozené? Správnost závozu ověří skladníci terminálem okamžitě.

Dodací list vytvoříte 1 klikem v nákupní objednávce, importem od dodavatele či ručně. 

  1. v jednom dodáku může být zboží z více objednávek
  2. jedna objednávka může obsahovat více dodáků
Efektivní doplnění zásob

Naskladnění zboží a příjemky

Ať už máte sklady rozdělené dle sekcí, značek, šarží nebo dle druhu sortimentu, terminál vždy skladníkovi řekne, kam zboží může či nemůže naskladnit.

Již v průběhu zpracování dodáku lze paralelně tvořit více příjemek k odbavení.

Každou příjemku může řešit jiný skladník zatímco ostatní stále kontrolují dodací list.
 

Nenaskladňujte zboží zbytečně

Cross-docking

Elasticr WMS vám umožní rychlý přesun zboží z příjmu rovnou na expedici bez potřeby zbytečného skladování.

  • Automatická identifikace zboží vhodného pro cross-docking
  • Zrychlení dodání zboží a eliminace zbytečných mezikroků
  • Snížení skladových nákladů - zboží nemusí být zbytečně skladováno
     
Prodejní objednávky
Z e-shopu i ručně

Prodejní objednávka

Elasticr WMS nabízí efektivní správu objednávek a flexibilní workflow pravidel a akcí navázaných na stav objednávky. Samozřejmostí jsou automatizace typu:

  • odesílání emailů, faktur a dobropisů
  • blokace dle FIFO pro bezchybnou expedici
  • objednání zboží u dodavatele na zákl. objednávky
  • a další...
SET: Fotoaparát + 32GB + Popruh

Prodej setů a balíčků

Prodáváte výhodné sety, které jsou na e-shopu jako 1 produkt, ale ve skutečnosti se skládají z několika položek? 

Pro Elasticr WMS žádný problém:

  • WMS ví, z čeho se set skládá
  • na e-shopu prodáte 1 produkt
  • vyskladní se ale 4 SKU, které set tvoří
  • skladník pickuje produkt po produkt
  • nemusíte tedy sety naskladňovat jako extra produkty
     
Bezchybná expedice

Expedice zboží zákazníkům

Při expedici terminály skladníka vedou tak, aby nic nehledal a při pickování neudělal chybu. Při každém kroku v expedici WMS skladníka kontroluje.

Svoz se zakládá automaticky a štítek tiskne skladník na 1 klik. Systém počítá i s osobními odběry.

Pickovací strategie

Vychystávejte tak, jak potřebujete

Pickujte zboží do objednávek tak, jak potřebujete vy v závislosti na typu zboží či odvětví, v kterém podnikáte.

  • Single order picking (po 1 obj.)
  • Batch picking (několik obj.)
  • Cluster picking (několik obj. + SKU)
  • Sólo trasy pro patra / zóny a další…
Máte vlastní dopravu? Žádný problém.

Vlastní rozvoz přímo z WMS

Doručujete objednávky po vlastní ose? O to důležitější je, aby doručení fungovalo perfektně. Elasticr WMS vyřeší:

  • Plánování tras a tvorbu dávek
  • Příprava zásilek na rampy s čtečkami
  • App pro řidiče - navigace, zastávky, platby, předání 
  • Optimalizace - naskladňovací trasy do X směrů
Řešíme všechny nečekané situace

Změny, reklamace a vratky

Elasticr WMS snadno vyřeší jakokoukoliv změnu v objednávce a automaticky tvoří opravné doklady. V případě reklamace snadno zajistíte zaslání zpět k výrobci nebo předání do servisu. 

WMS si poradí i se stornem objednávky či odstoupením od smlouvy do 14 dnů.

Úprava na pár kliků

Změna objednávky

Přidat, odebrat nebo změnit produkty, upravit adresu či způsob platby. Všechny požadavky na změny od vašich zákazníků zvládnete na pár kliknutí.

Systém se postará o případné vzniklé rozdíly v ceně a automaticky vytvoří refundaci nebo žádost o doplatek zákazníkovi.

Když se něco rozbije

Reklamace

WMS se postará o kompletní proces reklamací, snadno tak zašlete produkt zpět k výrobci nebo do servisu a vidíte v jakém stavu reklamace je.

V případě vrácení peněz dojde k automatickému vytvoření opravného daňového dokladu s vazbou na původní doklad.

Je-li zboží reklamované, ale je nadále prodejné, je umístěno zpět na sklad pomocí příjemky.

Reklamační proces pod dohledem

Jedním kliknutím zboží odešlete zpět výrobci nebo třeba do vašeho servisu. Nadále pak můžete sledovat v jakém stavu reklamace je.

Strašák? S WMS nikoliv

Snadná inventura skladu

Bloudění po skladu s papírem a propiskou v ruce, řešení nesrovnalostí a chyb, přepisování informací a pídění se po “pravdě”. A hlavně aby to nějak vyšlo..

Díky Elasticr WMS to ale jde i jinak:

  • bez papírů a přepisování…
  • bez omezení provozu skladu…
  • bez zbytečných chyb a nudné režie…
  • bez počítání na kalkulačce…
Klidně 10 skladníků najednou

Práce z více terminálů

Ručně psát na papíry nebudete. Díky čtečkám je inventura mnohem efektivnější a přesnější. 

Navíc díky reaktivitě může na jedné inventuře pracovat klidně i 10 skladníků najednou. 

Veškeré změny a úkony se projeví na všech zařízeních v reálném čase s přesností vteřin.

Není potřeba vypínat celý sklad

Inventura pro část skladu

Rozdělení skladu na zóny a pozice vám umožňuje provádět inventury jednotlivých částí nezávisle.

Tím minimalizujete časovou náročnost i potenciální chybovost.

Navíc neomezíte či neparalyzujete provoz celého skladu, inventuru můžete dělat třeba jen pro 1 zónu či pár pozic.
 

Přebytky, nedostatky a záměny

Nesrovnalosti vyřešíte ihned

Odchylky, výměnu zboží v případě přebytku či nedostatku vyřešíte okamžitě.

Výdejky a příjemky vytvoříte v terminálu nebo na PC na 1 klik.
 

Transparentní vyhodnocení

Přehledné výsledky inventury

Elasticr WMS vám připraví přehledné výsledky inventury, včetně hodnoty výdejek a příjmů, které zobrazují nedostatek a přebytek zboží. 

Získáte přehled jak celkový za sklad, tak pro jednotlivé SKU zvlášť.

Jak WMS zapadá do účetnictví

Účetní hodnota skladu

Skladové evidence tedy standardně počítá s principem formou B (exaktně/průměrově). 

Účetní hodnotu skladu řeší WMS následovně:

  • metoda A - účetní hodnotu držíte ve svém informační systému, s kterým na základě skladových pohybů vše do WMS synchronizujeme
  • metoda B - Buďto vše (fyzický i účetní sklad) evidujete přímo u nás v rámci WMS
Plně automatizovaná komunikace

Napojení WMS na účetní program

Díky API jsme připraveni se napojit na váš účetní či ERP systém. Míra propojení je jen a jen na vás.

V takovém případě jsou doklady rovnou generovány ve vašem účetnictví a vše je plně zautomatizované.

Poradíme si i bez API

Generování dokladů ve WMS

Elasticr WMS přináší jednoduché řešení pro případy, kdy účetní systémy nemají dostupné API. Faktury a dobropisy lze generovat i přímo ve WMS.

Export dokladů ve formátu ISDOC umožňuje snadný import do každého účetního systému.

Případné změny v objednávce navíc neznamenají kupu opravných dokladů, daňový doklad totiž vytváříme až při expedici.
 

Propojíme WMS s čímkoliv

Integrace s vašemi systémy

Elasticr WMS je pokryto přes API pro bezproblémovou integraci. Propojíme ji s:

  • e-shopovým řešením na míru
  • krabicovým řešením (Shoptet, Shoptet Premium, Shopify…)
  • účetním/ERP systémem (Money ERP, ABRA…)
  • další nástroje 3. stran s dostupnou API (Marketplaces aj.)
     

4 principy, které ostatní systémy jen tiše závidí

Synchronizace v reálném čase – žádné prostoje ani chaos

Elasticr WMS umožňuje bezproblémovou spolupráci více skladníků současně. Každý pohyb, změna nebo aktualizace se v WMS okamžitě projeví na všech zařízeních s přesností na vteřiny.

Díky tomu mohou skladníci paralelně pracovat na příjmech, expedicích či inventurách bez vzájemného blokování nebo rizika chyb. 

Dělejte jen to, co dává smysl – zbytek vyřeší automatizace

Naše filozofie je jednoduchá – automatizujeme vše, co ve skladu jde. Díky tomu vám ušetříme spoustu starostí, nákladů i času s pracnou režií.  

Elasticr WMS vám i vašim zaměstnancům umožní věnovat se důležitějším činnostem, které přinášejí opravdovou hodnotu.

Přesné procesy řízené flexibilním workflow na míru vašemu provozu

Elasticr WMS udržuje skladové procesy pevně pod kontrolou díky nastavitelným workflow, které definují pravidla a akce pro každou činnost na skladu.

Díky tomu se skladníci nemohou odchýlit od stanovených pravidel a předchází se tak zbytečným chybám.

Multiplatformní a otevřená technologie

Je prakticky jedno, na jakém hardwaru chcete Elasticr WMS používat. Technologie je otevřená, multiplatformní a připravena na jakoukoliv automatizaci či hardware:

  • PC, notebook, tablet ve skladu…
  • Mobily, ruční čtečky…
  • Skenovací rukavice…
  • Dashboardy v TV, kiosky…
  • Robotika, průmyslové automaty 

Třešničky na dortu, které se hodí...

Další důvody, proč si Elasticr WMS zamiluje jak váš vedoucí skladu, tak i správce IT či finanční ředitel.

✔️ Žádné poplatky 3. stranám

Díky použitým open-source technologiím na vás nečekají žádné skryté poplatky za nástroje 3. stranám.

✔️ Novinky a aktualizace ZDARMA

Elasticr WMS aktualizujeme i několikrát týdně. Nejnovější verzi a všechny nové fičury získáte vždy ZDARMA.

✔️ Provoz v cloudu 24/7

Nic si neinstalujete. Vše běží 24/7 jako web aplikace na našich serverech a za provoz 100% zodpovídáme my.

 

✔️ Prvotřídní bezpečnost

Bezpečnost nebereme na lehkou váhu. Díky dlouholeté práci pro banku aplikace pravidelně prochází penetračními testy.

✔️ Libovolná integrace díky API

Elasticr WMS lze přes API napojit na jakýkoliv informační/účetní systém či e-shopové řešení. Míra integrace je pouze na vás.

✔️ Paperless

To jediné, co budete muset tisknout, jsou štítky pro přepravce. Veškerá data jsou v systému a terminálech, nikoli na papírech či v hlavě.

Nakoukněte Elasticr WMS pod krabici

Moderní a uživatelsky přívětivá aplikace, ať už budete pracovat na čtečce, nebo počítači.

Naše logistické centrum poskytuje outsourcing logistiky mnoha e‑shopům a projektům. Jsem rád za spolupráci s kolegy z Elasticru, kteří bez problémů reagují na jakýkoli vývoj a hledají s námi cesty, jak procesy ve skladu zefektivnit a automatizovat.

Milan Resl
Ředitel obchodu, Fullfilment Ergotep

Vy se ptáte – My odpovídáme

Jaký je rozdíl mezi Elasticr WMS a ERP systémy?

Elasticr WMS se specializuj na efektivní řízení skladových procesů a všechny kapitoly s tím spojené. Dělá jednu věc a dělá ji skvěle. Je rychlý, štíhlý, přímočarý.

ERP systém zpravidla pokrývají i desítky firemních agend (účetnictví, personalistiku, zákazníky, sklady...). Logicky si tak s sebou nesou daleko větší robustnost a složitost, kterou často ani nevyužijete. Zároveň jelikož je obvykle sklad pouze jeden z mnoha modulů ERP, neumožňuje zdaleka takové možnosti jako WMS systémy.

V neposlední řadě je třeba říci, že nejde o situaci "buď a nebo". WMS obvykle funguje v tandemu a synergii s ERP systémem klienta díky napojení přes API.

Jaké všechny skladové a logistické procesy WMS řeší?

Elasticr WMS řeší skladování a procesy s ním spojené od A do Z. 

Tedy všechny běžné procesy jako jsou nákup zboží od dodavatele či zadání do výroby, příjem a závoz zboží, naskladnění, pohyb zboží, převody, expedice, vratky a reklamace či osobní odběry.

Budou procesy fungovat na míru našemu provozu?

Budou. Elasticr WMS je vysoce modifikovatelný systém, který se plně přizpůsobí vašemu konkrétnímu skladu. Víme, že každý e-shop či provoz je trochu jiný (velikostí, procesy, byznysem...). 

Proto vždy jednotlivé workflows, pravidla procesů či přenosy nastavujeme přesně tak, jak potřebujete vy. My se tedy přizpůsobujeme vám, nikoliv naopak.

Na jakých technologiích Elasticr WMS běží?
  • Nativní aplikace Flutter
  • Databáze Firebase
  • Podpora Android a dle potřeby i iOS
  • API

Jelikož je Elasticr WMS dostupné jako webová aplikace na všech zařízeních a součástí celé Elasticr platformy (Symfony), využívá dále technologie typu PHP, Apache, Elasti.co, MySQL. Vue.js a další.

Budu pravidelně platit za použité technologie?

Nikoliv. Celý systém je je postavený nad open-source technologiemi a nečekají na vás žádné skryté licenční poplatky 3. stranám jak tomu často u systémů bývá (např. platba Microsoft Azure či AWS za cloud apod.)

Výjimkou je pouze databáze Firebase v ručních terminálech a poplatek za uživatele, kde jde o jednotky tisíc ročně.

Jak je to s novinkami v systému a aktualizacemi?

Vývoj a práce na Elasticr WMS probíhá vzhledem k implementacím neustále. Aktualizace aplikace probíhají téměř na denní bázi.

S každou aktualizací automaticky (a zdarma) dostáváte novou verzi se všemi úpravami či novinkami.

Kam dál? Pojďme na to.

Reference: Kde už Elasticr WMS pomáhá

Podívejte se, jak Elasticr WMS řídí B2B sklad s expedicí po celé Evropě, sklady fashion e-shopu GreenButik nebo zakázkovou výrobu nábytku.

O službě: Jak probíhá implementace

Jak probíhá řešení skladů na klíč? Kolik stojí a jak rychle to stihneme? Jaké byznys přínosy pro vás Elasticr WMS a partnerství bude mít?

Ukázka systému a úvodní konzultace

Nechcete už na nic čekat? Pojďme se sejít a dát si úvodní konzultaci. Systém vám ukážeme, předvedeme a zodpovím veškeré dotazy.

Sklad bez chaosu máte na dosah

Kontaktujte nás pro NEZÁVAZNOU ukázku systému a úvodní konzultaci ZDARMA.

Eliška Perliková
Account Manager