Řízení 3500m² fullfilment centra Ergotep

Řízení 3500m² fullfilment centra Ergotep

Technicky zajišťujeme provoz a vývoj logistického centra Ergotep, které odešle přes 185 000 objednávek ročně a stará se o logistiku 20 různým projektům včetně velikánů jako jsou například Tescoma, Vileda či Hamé.

Fullfilment centrum Ergotep

Fullfilment centrum Ergotep

Centrum e‑shopům zajišťuje závoz a skladování zboží, expedici po celé Evropě, řešení reklamací, zákaznickou podporu či vlastní eko výrobou vyplňovacího materiálu. Hala o rozloze 3 500 m² se chlubí automatickou linkou, ručními terminály nebo třeba konsignačními či šaržovými sklady. Desítky zaměstnanců se sníženou pracovní schopností se denně stará o logistiku klientům jako jsou Tescoma, Vileda, ČSOB či Hamé a za svou společnou práci jsou opakovaně oceňováni například v soutěži ShopRoku.

185 000

odeslaných objednávek za rok

~2 miliony

artiklů ročně projde centrem

20

různých projektů či e‑shopů

3 500

velikost skladových prostor

Naše role v projektu

Naše role v projektu

Z obyčejné haly tvoříme chytrý a z velké části automatizovaný sklad. Řešíme WMS pro řízení skladů, evidenci zboží a jeho pohyb, závozy, expedici či reklamace. Neméně důležitá je funkčnost veškeré datové komunikaci s dopravci, e‑shopy a případně jejich informačními systémemy. Samozřejmostí jsou zasmluvněná SLA na technickou podporu a to především v sezónní špičce.

Klíčové body realizace

Pokrytí všech procesů logistiky

Systém z velké části automatizovaně pokrývá všechny procesy logistiky. Od objednání zboží u výrobce a příjmu na sklad, přes pohyb zboží na skladu, až po expedici k zákazníkovi, objednání svozu, generování dokladů, tisk štítků či e‑mailovou komunikaci se zákazníkem.

Sklady všeho druhu

Služby Ergotepu využívá mnoho klientů, každý je však trochu jiný. Proto centrum obsahuje běžné sklady, ale také sklady příjmové, záložní, konsignační či šaržové (např. potraviny, nutnost FIFO). Náš systém zajišťuje hladkou evidenci a pohyb zboží napříč všemi sklady.

WMS a napojení na e‑shopy

Veškerá data a skladovou evidenci vedeme ve vlastním WMS. Systém neustále komunikuje s e‑shopy klientů, kde z jedné strany posílá data do e‑shopu (např. skladovost), ze strany druhé z e‑shopu do WMS proudí objednávky, které následně skladníci expedují.

WMS mají skladníci vždy po ruce

Ruční terminály fungují jako prodloužená ruka WMS. Skladníci v nich evidují veškeré úkony. Příjem a naskladnění zboží, pohyb zboží po skladu, generování dokumentů, kompletaci a kontroly objednávek až po rozřazování balíků dopravcům.

Data v reálném čase pro každého

Sice to není Instagram, ale čtečkám jsme dali patřičnou péči. Napsali jsme je ve Flutteru s užitím databáze Firestore, díky čemuž jsou reaktivní. Jednu objednávku či dodací list může zpracovávat klidně 10 lidí a všichni vidí ve WMS či čtečce aktuální stav s přesností vteřin.

Rozvoj a podpora

Nad celým systémem držíme ochranou ruku. Každý den jsme na blízku jako technická podpora a řešíme náhlé situace. Velkou roli v rozvoji hraje také automatizace, kterou odbouráváme rutinní činnosti a snižujeme chybovost, která musí být v logistice co nejmenší.

Naše logistické centrum poskytuje outsourcing logistiky a full service mnoha e‑shopům a různorodým projektům. Jsem rád za bezproblémovou spolupráci s kolegy z Elasticr, kteří bez problémů reagují na jakýkoli vývoji a hledají s námi cesty, jak procesy zefektivnit. Díky tomu se my můžeme soustředit na poskytování co nejkvalitnějšího fullfilmentu.

Milan Resl
Milan Resl
Fulfillment Ergotep

E-shop není jenom web, ale také spousta procesů na pozadí. Jsem tedy, že se podílíme na provozu velkého fullfilment centra a řešíme robustní procesy e‑shopové logistiky. Tyto zkušenosti se nám vždy hodí při budování klientských e‑shopů. Oceňuji také možnost podílet se na logistice jak velkých e‑shopů, tak dobročinných projektů.

Jan Prokeš
Jan Prokeš
Ředitel Elasticr

Další reference

Pro původně rodinnou firmu Mateza od roku 2014 rozvíjíme robustní B2B/B2C e‑shop. Kromě vývoje se staráme také o servery, či veškerý výkonnostní marketing, SEO optimalizaci či zbožové srovnávače.

Námi vytvořená aplikace Bodovka odměňuje zaměstnance České pošty za jejich obchodní výkony. Kromě toho v ní najdete e‑learning, informace o bankovních produktech, tvorbu prodejního plánu či reporty.

Rádi pomůžeme s e‑commerce i Vám, ozvěte se.
Domluvit schůzku