Jak jsme v karanténě spustili nejrychlejší IT projekt v historii ČSOB

15 min.
Jak jsme v karanténě spustili nejrychlejší IT projekt v historii ČSOB
  • O nás
  • Blog
  • Jak jsme v karanténě spustili nejrychlejší IT projekt v historii ČSOB

Při troše štěstí nemusí Covid-19 byznys (pouze) zkomplikovat, ale může přinést i příležitost vyřešit klientovi problémy, které ještě před karanténou ani netušil, že má. ČSOB patří už roky mezi naše nejvýznamnější klienty a aktuální situace samozřejmě ovlivnila i je. Banka se na nás obrátila, abychom ji co nejrychleji vyřešili problém s eLearningem, který jí vznikl přehozením většiny zaměstnanců na home office. O co šlo?

Jak to funguje v ČSOB normálně

Je běžné, že banky mají svůj interní systém, do kterého se zaměstnanci každý den při příchodu do práce přihlašují. ČSOB není výjimkou. Součástí tohoto systému je i eLearning, který využívají stálí zaměstnanci pro profesní a osobní rozvoj, ale také noví zaměstnanci při onboarding procesu.

Systém je zpravidla dostupný pouze z bankovní sítě, tedy:

  • z počítačů s bankovní IP adresou (tedy uvnitř banky)
  • z počítačů mimo banku s nastavenou VPN

Co nastalo v bance za problém

Značná část zaměstnanců musela přejít na home office. Alternativní režim zkomplikoval i onboarding nových zaměstnanců, kteří se do eLearningu potřebují dostat a seznámit se s fungováním ve firmě a začít se vzdělávat. Jenže i onboarding probíhá v nouzovém režimu a místo schůzek a breefingů jsou noví zaměstnanci o to více odkazováni na eLearning.

Bohužel se do něj mnoho z nich nedokázalo kvůli důvodům zmíněným výše dostat. A tak jsme přišli na řadu my.

elearning bodovka0

 

Co bylo naším úkolem

ČSOB potřebovalo zajistit, aby byl eLearning dostupný jednoduše odkudkoli a pro každého. A to ve stejné kvalitě se stejnou mírou zabezpečení, jako kdyby byl v uzavřeném bankovním systému. V praxi to znamenalo vytvořit jednoduchou oddělenou aplikaci, kde by bylo vše k dispozici bez jakékoli závislosti na bankovním systému.

To znamenalo desítky dílčích úkolů, to nejhlavnější ale bylo:

  • přehodit všechny kurzy, testy a prezentace na naše servery
  • zabezpečení serverů (samozřejmostí)
  • zajištění toho, aby žádná data nebyla přístupná zvenku
  • zajištění importu nových uživatelů, mazání starých
  • landing page pro přihlášení a registraci
  • design interface eLearningu, kde jsou kurzy a prezentace k dispozici
elearning bodovka2

Na co jsme pyšní

Klíčové bylo vše stihnout co nejrychleji, abychom vytrhli bance trn z paty a alespoň trochu jí pomohli se přiblížit normálnímu fungování. Dobře víme, že se nejedná o nijak robustní a technologicky náročnou aplikaci. Šlo spíše o rychlý zásah a vyřešení problému dlouhodobému klientovi v době krize. Kdybychom my nebo banka otálela a spustili bychom aplikaci v květnu, efekt by byl sotva poloviční.

Mimo jiné jsme rádi, že se nám s ČSOB povedlo:

  • spustit během 14 dní (10. března zadání, 24. března spuštění)
  • aplikace prošla penetračními testy
  • jsme pyšní na banku, protože skvěle komunikovala a byla velmi flexibilní v náročné době
elearning bodovka3a

Přečtěte si také

Kam dál?
Tipy a inspirace, které vám rozšíří obzory
Jak na analytiku a měření e-shopu
E-shop bez měření je jak šachovnice bez královny
5 min.

„Tady se kopík zase utrhl, jaká šachovnice?" Zkuste ale vyhrát šachovou partii s průměrným šachistou, když byste neměli královnu. Dřív nebo později prohrajete. A takovou roli má analytika e-shopu. Můžete dlouho hrát, můžete i někoho porazit, ale bez kvalitních dat dlouhou partii nevyhrajete. A jelikož je dáma vznešená figura, musíte při všem tom měření samozřejmě dodržovat platnou legislativu, GDPR a český zákon o elektronické komunikaci. Co v e-shopové analytice měřit a jak na to?
 

Beneš & Michl: E-shop bez brandu je jako sex bez orgasmu
Beneš & Michl: E-shop bez brandu je jako sex bez orgasmu
15 min.

Je 14:15 a na Google Meet vytáčím Jakuba Michla a Jana Beneše, majitele stejnojmenné růžové agentury Beneš & Michl. Sotva se pozdravíme, kluci mě informují, že za mě vymysleli titulek. Trochu se zdráhám, ale pak mě ujišťují, že lepší přirovnání prostě nevymyslí. Stejně jako milenec, i e-shop může mít slušný výkon, ale měl by se snažit dodat i tu třešničku na dortu, to opravdové uspokojení. Ono se mu to totiž mnohokrát vrátí. A jak se tedy stát tím nejlepším a opěvovaným milencem pro vaše zákazníky?

Jak jsme v karanténě spustili nejrychlejší IT projekt v historii ČSOB
Jak jsme v karanténě spustili nejrychlejší IT projekt v historii ČSOB
15 min.

Při troše štěstí nemusí Covid-19 byznys (pouze) zkomplikovat, ale může přinést i příležitost vyřešit klientovi problémy, které ještě před karanténou ani netušil, že má. ČSOB patří už roky mezi naše nejvýznamnější klienty a aktuální situace samozřejmě ovlivnila i je. Banka se na nás obrátila, abychom ji co nejrychleji vyřešili problém s eLearningem, který jí vznikl přehozením většiny zaměstnanců na home office. O co šlo?

Rádi pomůžeme s e‑commerce i Vám, ozvěte se.
Domluvit schůzku