Jackery.cz a Jackery.sk
Chceme sbírat zkušenosti a poznat e-commerce i z vaší strany (tedy ze strany klienta). Proto na vlastní pěst od A do Z provozujeme oficiální e-shop globální značky Jackery pro ČR a SR.
Jackery je americký výrobce powerbanek, který se dnes se věnuje hlavně přenosným bateriovým stanicím pro cestovatele, fotografy a dobrodruhy. Ti je milují, protože udrží všechna jejich zařízení naživu, ať už jsou kdekoli. Značka vznikla v roce 2012 v Silicon Valley a postupně se stala jedním z lídrů v odvětví cestovních powerbanek. V součastnosti patří na americkém Amazonu ve své kategorii k bestsellerům.
Chtěli jsme poznat radosti a strasti e-commerce také z druhé strany (té vaší), nikoli pouze ze strany poskytovatele řešení. I proto jsme přišli s nápadem oficiálního e-shopu a zastoupení značky Jackery (zatím) pro ČR a SR. S nápadem jsme šli za klukama z ILICO, kteří se zabývají importem produktů ze zahraničí. Ti nám vyjednali deal u výrobce a měli jsme zelenou. Od prosince 2019 provozujeme od A do Z e-shop pro dva trhy.
Co v projektu hlavně řešíme
Vydefinování obchodního modelu
Kluci z ILICO produkty objednají, dovezou, proclí, dostanou k nám. Jsou naší spojkou mezi Jackery USA a námi. Nejsme u nás výhradní prodejci, v dnešní době jde však 90 % dovezeného sortimentu právě nám. Jackery nás propaguje jako oficiální prodejce pro tuzemský trh a dovoluje nám využívat jejich marketingové materiály.
Marketing, spolupráce, influenceři
Marketing máme ze 100 % v našich rukách. A to jak správu, tak kreativu. Co si vymyslíme, to bude. Staráme se o PPC, Facebook, Instagram, zbožové srovnávače, SEO, řešíme výstavy... Nedílnou součástí marketingu je u projektu spolupráce s ambasadory a influencery, podpora expedic, zajišťování recenzí a testů.
Logistika a expedice
Řešíme si packaging produktů, komunikaci s dopravci, objednání svozů a předání zboží, vratky a reklamace. Učíme se optimalizovat skladové zásoby, aby nám fungovalo cash flow. Komunikujeme s dodavatelem o dodání zboží, řešíme s ním problémy v dovozu, třeba když nám celníci podrží zboží o 14 dní déle. :)
Zákaznická podpora
I v malém týmu jsme museli zavést procesy, aby v podpoře byl nějaký systém. Rozdat si zodpovědnosti, pole působnosti i zastupitelnost. Na e-mailu, telefonu i sociálních sítích řešíme technické dotazy na produkty a dodání, vratky, reklamace, fakturace. Když je třeba, komunikujeme přímo s Jackery.
Perfektní znalost produktů a cílovky
Uvědomili jsme si, že musíme o produktech vědět 5x více než běžný uživatel. Dostáváme dotazy od fotografů, cestovatelů, outdoor nadšenců, kutilů, mladých i starších, od žen i mužů. Každý chce náš produkt, každý ho chce používat trochu jinak a zajímá ho něco jiného. A my to musíme vše znát, stali jsme se odborníky.
Multiměnovost a multijazyčnost, zahraničí
Aktuálně provozujeme českou a slovenskou mutaci webu. Řešili jsme překlady z angličtiny do češtiny, z češtiny do slovenštiny. Jelikož se na nás obrací zákazníci z celé Evropy, aktuálně jednáme o verzi pro celou Evropu a zastoupení pro další země, abychom mohli poptávce vyhovět.