Martin Prokeš (Markethink Day): Copywriting bez předehry

15 min.
Martin Prokeš (Markethink Day): Copywriting bez předehry
  • O nás
  • Blog
  • Martin Prokeš (Markethink Day): Copywriting bez předehry

Jak psát lepší texty pro svůj web, e-shop nebo Facebook? Proč se soustředit na užitek produktu, nikoli jeho vlastnosti? Jaký má copywriting a obsah vliv na brandbuilding nebo vztahy se zákazníky? Těmto otázkám a mnoha dalším se na nedávném Markethink Day věnoval Martin Prokeš, naše druhé želízko v ohni, ve své přednášce Copywriting bez předehry. Záznam přednášky a prezentaci najdete v článku.

O Martinovi

Martin je v Elasticr přes dva roky, přišel k nám hned po škole (tu nedokončil, ale pořád se chlubí, že odešel a měl splněných 176 kreditů z potřebných 180). Zpočátku se staral hlavně o marketing a rozjezd našeho Hubbr Coworkingu. Po čase však zjistil, že ho spíš než organizovat a plánovat kampaně baví psát texty a UX. V copywritingu má blíž k seniorské úrovní, v UX a UI spíše k té juniorské.

V práci balancuje tyto disciplíny vesměs půl na půl. Stále se také stará o všechny akce v Hubbru. No a mimo práci? Rád cestuje, parky USA má projeté křížem krážem, chodí ven se psem, na čundry a hraje na kytaru.

martin prokes copy bez predehry

O čem je přednáška Copywriting bez předehry??

O copywritingu. S menším úvodem, jak nad copy, potažmo obsahem, vůbec přemýšlet a jakou má i dnes sílu. Jinak vám dám 10+1 zásad pro lepší copy, které můžete do svých textů zavést klidně už zítra. Je to takový průlet vybraných best practices. Přednáška je plná praktických příkladů a ukázek z praxe, a to jak z klasického webu, e-shopu, newsletteru nebo třeba sociálních sítí.

Je určená především pro lidi, kteří si píšou texty zatím sami a chtějí se psát lépe. Řekl bych, že je vhodná pro začátečníky a mírně pokročilé, pro copywritery to bude povětšinou (doufám) spíš opáčko.

Dozvíte se mimojiné

  • proč umět aspoň trochu psát se vám bude vždycky hodit
  • jakou roli má dobré copy, potažmo obsah v akvizici a péči o zákazníka
  • co znamená užitek > vlastnost produktu
  • proč je důležité mluvit stejným jazykem, jako vaši zákazníci
  • vliv copywritingu na budování značky
  • základní úskalí spolupráce copywritera a klienta
  • obecné zásady pro to, abyste psali lepší texty

Záznam přednášky a materiály

 

Inspirace, zdroje a příklady například z těchto materiálů

Kam dál?
Tipy a inspirace, které vám rozšíří obzory
Jak na analytiku a měření e-shopu
E-shop bez měření je jak šachovnice bez královny
5 min.

„Tady se kopík zase utrhl, jaká šachovnice?" Zkuste ale vyhrát šachovou partii s průměrným šachistou, když byste neměli královnu. Dřív nebo později prohrajete. A takovou roli má analytika e-shopu. Můžete dlouho hrát, můžete i někoho porazit, ale bez kvalitních dat dlouhou partii nevyhrajete. A jelikož je dáma vznešená figura, musíte při všem tom měření samozřejmě dodržovat platnou legislativu, GDPR a český zákon o elektronické komunikaci. Co v e-shopové analytice měřit a jak na to?
 

Beneš & Michl: E-shop bez brandu je jako sex bez orgasmu
Beneš & Michl: E-shop bez brandu je jako sex bez orgasmu
15 min.

Je 14:15 a na Google Meet vytáčím Jakuba Michla a Jana Beneše, majitele stejnojmenné růžové agentury Beneš & Michl. Sotva se pozdravíme, kluci mě informují, že za mě vymysleli titulek. Trochu se zdráhám, ale pak mě ujišťují, že lepší přirovnání prostě nevymyslí. Stejně jako milenec, i e-shop může mít slušný výkon, ale měl by se snažit dodat i tu třešničku na dortu, to opravdové uspokojení. Ono se mu to totiž mnohokrát vrátí. A jak se tedy stát tím nejlepším a opěvovaným milencem pro vaše zákazníky?

Jak jsme v karanténě spustili nejrychlejší IT projekt v historii ČSOB
Jak jsme v karanténě spustili nejrychlejší IT projekt v historii ČSOB
15 min.

Při troše štěstí nemusí Covid-19 byznys (pouze) zkomplikovat, ale může přinést i příležitost vyřešit klientovi problémy, které ještě před karanténou ani netušil, že má. ČSOB patří už roky mezi naše nejvýznamnější klienty a aktuální situace samozřejmě ovlivnila i je. Banka se na nás obrátila, abychom ji co nejrychleji vyřešili problém s eLearningem, který jí vznikl přehozením většiny zaměstnanců na home office. O co šlo?

Rádi pomůžeme s e‑commerce i Vám, ozvěte se.
Domluvit schůzku