Podpořili jsme vývojářskou konferenci Developer Day

15 min.
Podpořili jsme vývojářskou konferenci Developer Day
  • O nás
  • Blog
  • Podpořili jsme vývojářskou konferenci Developer Day

V sobortu, 21.10. se na Vysočině položil základní kámen nové tradici. V Hubbr Coworkingu proběhla vývojářská mini-konference Developer Day, kterou jsme podpořili jak účastí, tak z pozice generálního partnera. Na konferenci se představilo celkem 9 speakerů ze všech koutů z Vysočiny, včetně našich 2 želízek v ohni z Elasticr. Tím byl Developer Day zároveň jako konference ojedinělý. O program se postarali pouze firmy, freelanceři a spolky působící v našem kraji. Konference se zúčastnili programátoři všech úrovní a někteří do Hubbr Coworkingu dorazili i z Brna, Pardubic či Hlinska. Čekal na ně nejen nadupaný program, ale vstup, oběd i občerstvení s afterparty zdarma. Proč to bylo tak super? To se dozvíte v článku...

Co je Developer Day?

Developer Day je vůbec první vývojářská konference na Vysočině, na které se o program postarají jen a pouze IT firmy a freelanceři z Vysočiny. Za organizací a nápadem stojí neziskový Hubbr Coworking z Havlíčkova Brodu. První ročník konference naplnil coworking pomalu prasknutí. Obrovskou zásluhu na tom mají aktéři z Vysočiny, kteří se postavili před plátno a bez kterých by Developer Day nikdy nevznikl. Celá akce, mimojiné díky našemu partnerství, byla pro účastníky navíc zdarma včetně občerstvení a oběda.

Brodský Hubbr Coworking ukazuje, že i na Vysočině se "dají" dělat velké věci. Velikostí se akce nemůže rovnat obrovským pražským konferencím, ale kvalitou programu zajisté ano. Podle reakcí účastníků právě v sobotu vznikla nová tradice v podobě vlastní konference.

Máme radost, že jsme mohli Developer Day mohli podpořit. Dokázali jsme si, že i v menším a roztříštěnějším regionu, navíc na malém městě, se společnými silami lze uspořádat profesionální a odborně zaměřenou akci.

Jakub Vyvážil z ThePay.cz na Developer Day

Proč a jak jsme Developer Day podpořili

Protože je to potřeba. Neformálně se organizátorům zaryl pod kůži trochu politicky znějící claim "od Vysočiny, pro Vysočinu." Organizátoři z Hubbr Coworkingu zpočátku sice koketovali s myšlenkou pozvat si speakery z celé ČR, následně se však rozhodli dát si větší výzvu, ale hlavně dát akci větší přesah a započít novouí tradici. To nám bylo více než sympatické a protože na uspořádání akce chyběli organizátorům prostředky na zajištění občerstvení, organizace a jiných aktivit, rozhodli jsme se konferenci zaštítit.

Podpora nebyla však pouze finanční. S místním coworkingem jsme spolupracovali na celé organizaci akce a zároveň na Developer Day vystoupili dva odvážlivci z našich řad. Bývalý seniorní programátor a momentálně ředitel firmy Jan Prokeš a spolu s ním vedoucí našeho programátorského týmu Josef Vrbata.

Možná následující věty budou působit jako obrovské klišé, ale...

Organizátoři chtěli dokázat, že i Vysočina dokáže spojit síly a dát dohromady silný program. Sehnat 10 speakerů z Prahy a Brna by asi nebyl problém, ale nesplnilo by to předem stanovený cíl konference.  Myslíme si, že je potřeba podporovat lokální komunitu a firmy podobné velikosti v našem oboru. 

Zahájení konference Developer Day v Hubbr Coworking

Jak Developer Day probíhal?

Konferenci navštívili nejen lokální programátoři z Vysočiny, ale i několik jedinců z Pardubic, Brna či Velkého Meziříčí. Na zahájení čítal počet návštěvníků přesných 45. Po oficiálním zahájení a úvodním slovu organizátorů se akce rozjela na plné obrátky a do oběda se před plátnem vystřídali čtyři přednášející. Po polední pauze proběhla podobně hladce druhá část konferencí se zbývajícími 4 přednáškami.

Za celý den jsme společně slyšeli celých 5 hodin přednášek, vypili 67 kafí, snědli 35 muffinů, 7 obložených talířů, 2 bábovky a 1 pekáč buchet.

Kompletní program vypadal následovně:

  • Jan Prokeš (Elasticr) - ElasticSearch
  • Štěpán Tomsa (ThePay.cz) - Framework Laravel
  • Pavel Smolka (Future PLC) - PHP Profiling
  • Václav Kozelka (Creox) - Vue.js - moderní (progresivní) aplikace
  • Josef Vrbata (Elasticr) - Cesta od Pimple k Symfony DependencyInjection
  • Jakub Vyvážil (ThePay.cz.cz) - RabbitMQ
  • Lukáš Čenovský (Skype, Microsoft) - Testing
  • Leoš Přikryl, Milan Lempera (GDG Jihlava, Commity.cz) - Co byste měli vědět o JavaScriptu

 

Pavel Smolka o PHP Profilingu

Závěrem děkujeme...

Závěrem chceme poděkovat organizátorům z Hubbr Coworkingu za bezproblémovou organizaci celé akce během dne. Za to, že jsme měli celý den co jíst, že technika nezpůsobovala příliš mnoho problémů a hlavně, že s celou konferencí a celkově se snahou sdružit a probrat Vysočinu vůbec začali. Držíme palce!

Neméně velké poděkování si zaslouží i odvážlivci, kteří se ve svém volném čase a víceméně ZDARMA postavili před plátno a přednášeli o různých technologiích, postupech a zkušenostech. Bez vás by to nešlo.

Stejně tak by to nešlo bez vás všech, kteří projevujete zájem a na Developer Day jste přišli. Pozitivní odezva a váš zájem se něco učit je určitě pro organizátory hnacím motorem do budoucna. Z Developer Day se doufejme stane tradice a kdo ví, třeba se budeme scházet častěji.

Developer Day konference a partnerství Elasticr
Kam dál?
Tipy a inspirace, které vám rozšíří obzory
Pickování zboží: Klíč k rychlé a bezchybné expedici
6 min.

Správně nastavený proces pickování zboží je jako dobře seřízený stroj – když běží hladce, všechno jde jako po másle. Když se ale zasekne, začínají se nabalovat problémy. 

Ať už jde o ztracený čas při hledání produktů, zvýšené náklady na práci, chyby či zpožděné objednávky. A nakonci je výsledek pokaždé stejný: naštvaný zákazník. 

Proto se od určité velikosti skladu vyplatí věnovat pickovací strategii pozornost a nevyskladňovat zboží úplně náhodně.

Jak na analytiku a měření e-shopu
E-shop bez měření je jak šachovnice bez královny
5 min.

„Tady se kopík zase utrhl, jaká šachovnice?" Zkuste ale vyhrát šachovou partii s průměrným šachistou, když byste neměli královnu. Dřív nebo později prohrajete. A takovou roli má analytika e-shopu. Můžete dlouho hrát, můžete i někoho porazit, ale bez kvalitních dat dlouhou partii nevyhrajete. A jelikož je dáma vznešená figura, musíte při všem tom měření samozřejmě dodržovat platnou legislativu, GDPR a český zákon o elektronické komunikaci. Co v e-shopové analytice měřit a jak na to?
 

Beneš & Michl: E-shop bez brandu je jako sex bez orgasmu
Beneš & Michl: E-shop bez brandu je jako sex bez orgasmu
15 min.

Je 14:15 a na Google Meet vytáčím Jakuba Michla a Jana Beneše, majitele stejnojmenné růžové agentury Beneš & Michl. Sotva se pozdravíme, kluci mě informují, že za mě vymysleli titulek. Trochu se zdráhám, ale pak mě ujišťují, že lepší přirovnání prostě nevymyslí. Stejně jako milenec, i e-shop může mít slušný výkon, ale měl by se snažit dodat i tu třešničku na dortu, to opravdové uspokojení. Ono se mu to totiž mnohokrát vrátí. A jak se tedy stát tím nejlepším a opěvovaným milencem pro vaše zákazníky?

Rádi pomůžeme s e‑commerce i Vám, ozvěte se.
Domluvit schůzku