Jaké novinky přinesl rok 2016

15 min.
Jaké novinky přinesl rok 2016

Poslední měsíce byly pro náš vývojový tým opravdu vydatné. Pustili jsme se do pilování administrace, aby se vám s ní lépe pracovalo. Ladili jsme výkon našich serverů, aby se e-shopy vašim zákazníkům rychleji načítali, byly stabilnější a bezpečnější. A samozřejmě jsme přidali řádku nových funkcí a doplňků, které můžete začít rovnou používat.

Jsme vašimi parťáky

Více než suší dodavatelé technologií chceme být vašimi partnery. Víme, že Elasti.cr je nástroj mnoha možností a nastavení a chápeme, že občas se některé méně využívané operace mohou vytratit z hlavy. Proto jsme se rozhodli vytvořit uživatelskou dokumentaci, kde přehledně a strukturovaně vytváříme návody, jak pracovat s vaším e-shopem.

Abychom se dostali blíže a rychleji k tomu, co potřebujete, přidali jsme ještě online podporu. Přes online podporu můžete zadávat dotazy na nastavení aplikace, objednávat rozšíření nebo hlásit chyby. Odezva na tikety je do 24 hodin.

K podnikání na internetu mít pouze technologicky zajištěný e-shop nestačí. V českém regionu je více než 300.000 e-shopů. Kdo chytře využívá marketingu, sociálních sítí, analytiku, ten přeskakuje ostatní. V Hubbr coworkingu v Havlíčkově Brodě pořádáme odborné semináře, kde se o těchto metodách můžete dozvědět víc

Přepracovali jsme administraci produktu

S produkty pracujete dnes a denně a pro většinu z vás tato práce patří mezi každodenní rutinu. Proto jsme upravili administraci produktu tak, aby s ní práce byla rychlejší a snadněji se v ní orientovalo.

Rychlejší popisování produktu

Popis produktu a vyplnění parametrů k produktu jsme dali k sobě na jednu stranu. zadávání parametrů je tak mnohem pohodlnější a rychlejší, protože se nemusíte překlikávat mezi jednotlivými taby. Systém vás navíc signalizací upozorňuje na nevyplněné hodnoty štítků. Pro přehlednost si můžete jednotlivé parametry i sbalit/rozbalit.

popis produktu a vyber stitku

Snadnější propojení se souvisejícím zbožím

Přidali jsme šikovné našeptávání pro související varianty produktů a příbuzné produkty. Hledání produktů lze navíc omezit na konkrétní kategorie a ke zboží se tak dostanu rychleji.

Našeptávání doporučených produktů a souvisejících variant zboží

Přehlednější tvorba variant

V pravé části nastavujete atributy, na základě kterých mezi sebou varianty odlišujete (např. velikost), v levé části  přidáváte jednotlivé varianty, které v sortimentu prodáváte (např. S,M,XL). V roletce pak volíte jak se mají jednotlivé volby na detailu produktu zobrazovat (jako roletka, seznam, …).

Administrace variant produktu

Atributy, stejně tak jako jednotlivé varianty, lze mezi sebou taháním řadit, dynamicky je můžete přidávat nebo ubírat a také zneveřejňovat, pokud je nechcete zákazníkům už nabízet.

Ultimátní cenotvorba

Zjednodušili jsme zavádění produktu do akce, kde jsme přidali jednoduché přepínání mezi nejčastějšími hladinami procentních slev, abyste je nemuseli vypisovat ručně na klávesnici.

Administrace e-shopu - Ruční nastavení cen zboží

Jednoduchým taháním nastavíte ruční ceny pro různé skupiny zákazníků vašeho e-shopu, pokud jsou odlišné od běžného zákazníka. Pohodlně tak nastavíte jiné cenové hladiny zboží např. pro registrované uživatele nebo vaše obchodní partnery.

Administrace produktu - Marže

Pro lepší přehled o ekonomické výkonnosti e-shopu jsme přidali i sledování marží. V brzké době plánujeme vytvořit přehled i nad seznamem produktů. Obraz o tom, které produkty se mi za dané ceny už nevyplácí prodávat bude mnohem jasnější. Kalkulačku a excelovské tabulky tak můžete pomalu zahodit.

Přehledné informace o stavu skladu

Informace o skladovosti sice zůstaly pořád v tabulce, ale tu jsme udělali o něco chytřejší. Hlavička tabulky a první dva sloupce s názvem skladu a dobou doručení jsou fixní a se stránkou se nerolují. Ve velkém množství skladů a variant tak vždy máte přehled o tom jakou buňku upravujete bez toho aniž byste museli scrollovat.

skladovani

Rozšířili jsme možnosti doprav a plateb

V prvé řadě jsme sjednotili editace jednotlivých pluginů doprav a plateb a přemístily je pod standardní menu, kterým se v administraci e-shopu navigujete.

Nově lze také nastavit různé cenové hladiny doprav a plateb pro různé skupiny zákazníků nebo různé měny, ve kterých e-shop prodává.

Převážíme nadrozměrné zboží

Pokud prodáváte zboží, které je nadrozměrné nebo se z jiných důvodů nedá poslat standardní dopravou, tak si pro něho nově můžete nastavit dopravu speciální. Pokaždé, kdy bude mít zákazník takové zboží v košíku, nabídne se mu právě ta.

Platíme kartou

Oblíbenost online plateb rok od roku roste. Zákazníci se už v Čechách naučili používat platby kartou a rychlé převody a tyto platby víceméně upřednostňují. Integrovali jsme platební bránu GoPay, která v současné době mimo jiné řeší i otázku EET. GoPay je intuitivní, pro zákazníky jednoduchá, dobře funguje i na mobilních zařízeních. Neobsahuje žádné šílené formuláře, zákazníka dobře vede a dokončených nákupů je tak víc.

Poladili jsme e-mailing nástroj

Různé šablony pro různé kampaně newsletterů

Tvorba témat

Posíláte speciální tmavé maily na Černý pátek nebo třpytivé pro vánoční sezonu? Od nynějška si můžete naklikat téma v jiném rozložení a jiném barevném schématu sami bez pomoci programátorů přímo z administrace e-mailing nástroje.

Tvorba šablon

Dříve bylo nutné pro každý nový e-mail znovu vyplňovat údaje od hlavičky, případně do patičky nebo jiných bloků. S tím je konec, protože si můžete z těchto bloků vytvořit šablony. Když pak jdete tvořit e-mail, tyto bloky už máte předvyplněné a plníte pouze obsah.

Náhled e-mailu přímo v administraci

Před odesláním každého nového newsletteru je dobré si zkontrolovat jak bude e-mail vypadat, když zákazníkům dorazí do schránek. Předtím jste na to používali odesílání testů. Teď můžete výsledný e-mail prohlížet přímo v administraci a kontrolovat ho i pro různé velikosti rozlišení.

Náhled e-mailu přímo v administraci

Nakopli jsme online marketing

Integrovali jsme Data Layer od Google a Facebook Pixel, aby jste se mohli vrhnout do kouzel internetového marketingu a především remarketingu. Nenechte si utéct zákazníka a “zaháčkujte ho” už při jeho první návštěvě vašeho e-shopu. Zboží si může vybírat dny či týdny, takže je dobré se mu při prohlížení internetových stránek a projíždění Facebook zdi připomínat.

Google Adwords a Facebook remarketing

A další desítky drobných vylepšení v administraci e-shopu

  • Sjednocení uživatelského prostředí pro všechny obrazovky v nastavení e-shopu
  • Přesunutí některých nastavení na jiná místa podle kontextu
  • Pohodlnější systém filtrování nad seznamy kategorií, produktů a dalších
  • Omezování a přerozdělování práv konkrétním správcům e-shopu
  • Ruční řazení hodnot štítků podle důležitosti
  • a další ...

Přidali jsme pár vychytávek na frontend

Nové možnosti filtrování katalogu

Můžete se rozhodnout na jaké místo umístíte ve výpisu produktů štítkové filtrace. Vedle způsobu umístění v levém sloupci jsme přidali i variantu umístění nad výpis produktů.

Změnili jsme zobrazování štítku s cenou. Posuvník, který se na mobilních zařízeních špatně ovládá jsme nahradili rozpadem na intervaly.

Přidali jsme zkracování dlouhých seznamů s parametry ve filtracích. Hodnoty seřaďte podle důležitosti a zbylé nechte sbalené. Filtrace tak bude kratší, pro zákazníky přehlednější, rychleji se dostanou ke zboží, které hledají.

Filtrování katalogu e-shopu pomocí parametrických filtrací

Nové možnosti pro zobrazení hlavní navigace e-shopem

Hlavní navigace teď dokáže být i víceúrovňová. Zákazníci se dostanou k hledanému zboží ještě rychleji a dostávají větší představu o tom jak pestrý sortiment prodáváte.

Víceúrovňové rozbalovací navigace e-shopem

Hlavička e-shopu s navigací a košíkem navíc může být fixní - při scrollování stránkami zůstává na místě, přišpendlená k hornímu okraji obrazovky - což je vhodné zejména pro e-shopy s “nekonečným” seznamem produktů ve výpisu. Zákazník pak má navigaci i košík vždy na dosah ruky a nemusí se vracet na začátek stránky.

A desítky dalších drobných změn

  • Souhlas s obchodními podmínkami v procesu registrace uživatele
  • Nabídka dalších služeb nebo výhod na děkovné stránce objednávkového procesu
  • Alternativní způsob umístění parametrických filtrací nad karty produktů ve výpisech kategorií
Zvyšujeme výkon e-shopu i serverů

Měníme věci i pod pokličkou

  • Vytváříme automatické testy, které za nás testují bezchybovost aplikace, před každým vydáním nové verze. Víte, že za minulý rok jsme váš e-shop upgradovali 15x?
  • Přešli jsme na PHP7 a na servery instalovali SSD disky. Váš e-shop se načítá zase o něco rychleji.
  • Importy a exporty dat jsme rozšířili o spousty nastavení a přidali jsme formát XLS.

Závěrem

Co můžeme zlepšit?

  • Co vám nejvíce schází v e-commerce aplikaci Elasti.cr?
  • Co byste změnili, aby se vám s administrací e-shopu pracovalo lépe?
  • Jak vnímáte podporu a dokumentaci e-shopu? Můžeme něco zlepšit?

Vyplňte nám krátký dotazník

Kam dál?
Tipy a inspirace, které vám rozšíří obzory
Jak na analytiku a měření e-shopu
E-shop bez měření je jak šachovnice bez královny
5 min.

„Tady se kopík zase utrhl, jaká šachovnice?" Zkuste ale vyhrát šachovou partii s průměrným šachistou, když byste neměli královnu. Dřív nebo později prohrajete. A takovou roli má analytika e-shopu. Můžete dlouho hrát, můžete i někoho porazit, ale bez kvalitních dat dlouhou partii nevyhrajete. A jelikož je dáma vznešená figura, musíte při všem tom měření samozřejmě dodržovat platnou legislativu, GDPR a český zákon o elektronické komunikaci. Co v e-shopové analytice měřit a jak na to?
 

Beneš & Michl: E-shop bez brandu je jako sex bez orgasmu
Beneš & Michl: E-shop bez brandu je jako sex bez orgasmu
15 min.

Je 14:15 a na Google Meet vytáčím Jakuba Michla a Jana Beneše, majitele stejnojmenné růžové agentury Beneš & Michl. Sotva se pozdravíme, kluci mě informují, že za mě vymysleli titulek. Trochu se zdráhám, ale pak mě ujišťují, že lepší přirovnání prostě nevymyslí. Stejně jako milenec, i e-shop může mít slušný výkon, ale měl by se snažit dodat i tu třešničku na dortu, to opravdové uspokojení. Ono se mu to totiž mnohokrát vrátí. A jak se tedy stát tím nejlepším a opěvovaným milencem pro vaše zákazníky?

Jak jsme v karanténě spustili nejrychlejší IT projekt v historii ČSOB
Jak jsme v karanténě spustili nejrychlejší IT projekt v historii ČSOB
15 min.

Při troše štěstí nemusí Covid-19 byznys (pouze) zkomplikovat, ale může přinést i příležitost vyřešit klientovi problémy, které ještě před karanténou ani netušil, že má. ČSOB patří už roky mezi naše nejvýznamnější klienty a aktuální situace samozřejmě ovlivnila i je. Banka se na nás obrátila, abychom ji co nejrychleji vyřešili problém s eLearningem, který jí vznikl přehozením většiny zaměstnanců na home office. O co šlo?

Rádi pomůžeme s e‑commerce i Vám, ozvěte se.
Domluvit schůzku