Řízení skladů a vlastního rozvozu pro e-shop Lumax-Nábytek.cz

Lumax-nábytek.cz otevírá tisícům zákazníkům svět moderních interiérů. Klientovi se za pomocí Elasticr WMS staráme o kompletní řízení e-shopových skladů a vlastní rozvoz zásilek.

Krátce o klientovi a cílech implementace WMS

E-shop s nábytkem a vlastní dopravou Lumax Nábytek

Lumax-nábytek.cz otevírá tisícům zákazníkům svět moderních interiérů. A to jak na svém e-shopu, ale také v rámci svých 4 showroomů v Olomouci, Chomutově, Praze a Liberci.

Očekávání klienta a potřeby od řízeného skladu a Elasticr WMS

I přes velikost e-shopu (1 e-shop, 4 showroomy, tisíce objednávek) klient doposud žádný skladový systém nepoužíval. Evidenci skladu a procesy tedy řešil ručně, po papírech, v tabulkách či dílčími nástroji. 

Hlavním cílem tedy bylo začít sklady doopravdy řídit a pokrýt všechny procesy od A do Z. Tedy od zadávání zboží do výroby, přes naskladnění, až po expedici a řízení vlastního rozvozu.

V kostce: PŘED & PO implementaci Elasticr WMS

Před Elasticr WMS

❌ Evidence skladových zásob v Excelu

❌ Příprava tras a rozvozu objednávek ve Wordu

❌ Žádné pozice produktů (kde je volno, tam se skladuje)

❌ Houbaření po skladu - hledání produktů, neefiktivita, chybovost 

❌ Ruční objednávání u výrobce přes tabulky, maily a telefony

❌ Žádné trasování pohybu zboží (na sklad, ze skladu...)

❌ Většina dokladů v papírové formě a hodně ručního psaní

Po nasazení Elasticr WMS

✅ Odstranění chybovosti, zrychlení pickování a příjmu zboží o 50 %.

✅ Evidence pohybu zboží (od výroby, přes příjem až k zákazníkovi).

✅ 100% Serial Number Tracebility - evidence pohybu každého kusu.

✅ Automatizace objednávání zboží u dodavatele do výroby.

✅ Řízení vlastní dopravy a rozvoz v terénu přímo v Elasticr WMS.

✅ Digitalizace dokladů, snížení papírové agendy a ručního psaní.

✅ Datové přenosy a propojení WMS s e-shopem.

Klíčové body a třešničky z realizace

Chytré řízení a plánování rozvozu objednávek vlastní dopravou

Lumax Nábytek pro expedici objednávek nevyužívá běžné dopravce jako většina e-shopů, ale rozvoz zásilek si zajišťuje vlastní dopravou. O to důležitější je, aby expedice a doručení fungovalo perfektně.

  • Plánování denníchí tras a tvoba dávek přímo v Elasticr WMS
  • Pickování a příprava zásilek na rampy pomocí ručních skenerů
  • App pro řidiče - navigace, zastávky, platby a doklady v terénu
  • Optimalizace pickovácí cesty - naskladňovací trasy do různých směrů

100% Serial Number Tracebility každého kusu zboží či komponenty

Jelikož se jedná o zakázkovou výrobu s milíony možných kombinací, zajišťujeme 100% tracebilitu zboží. Klient vždy ví, kde je každý konkrétní kus, jakému zákazníkovi patří, co mu přišlo z výroby na sklad a kde konkrétní kus ve skladu najde.

  • Každý kus či komponenta má vlastní sériové číslo
  • Přesně definované pozice pro každý kus a komponentu
  • 100% sledování pohybu - od objednávky, přes výrobu až k zákazníkovi
Automatizované objednávky u výrobce a efektivní naskladnění

Automatizované a chytré zadávání zboží do výroby

Jelikož je nábytek vyráběný na základě každé objednávky na zakázku, je efektivita komunikace s výrobcem naprosto klíčová a jedná se o jeden z nejdůležitějších procesů vůbec.

  • Na základě objednávky zákazníka přiřazení seriových čísel
  • Automatizovaný přenos dat k výrobci a zadání do výroby
  • Výrobce vše označuje našimi kódy a sériovými čísli
  • Skladník tedy při příjmu hned ví, co mu přišlo, kam to patří a pro koho to je

Propojení Elasticr WMS s e-shopem a 4 showroomy

Díky dostupnému API je Elasticr WMS napojený na e-shopovou platformu klienta. Kromě řízení skladu pro účely e-shopu se Elasticr WMS stará také o skladovou evidenci a procesy na 4 kamenných showroomech.

  • Evidence skladových zásob na e-shopu i showroomech
  • Příjmy zboží, výdeje i transfery mezi sklady/showroomy
  • Stahování objednávek do WMS a blokace zboží
  • Import aktuální skladovky z WMS na e-shop

Další benefity Elasticr WMS pro Lumax-Nábytek.cz

Zajištění hardwaru

Kromě implementace jsme zajistili labeling skladu, zasíťování a potřebný hardware jako jsou ruční skenery či tiskárny.

Reaktivita & Real-time data

Systém v jeden moment obsluhuj celá hala skladníků nebo 5 kurýrů a data se všem refreshují s přesností vteřin.

Digitalizace dokladů & Paperless

Zbavujeme hor papírů a dokladů. Generujeme příjemky, výdejky, dodáky, převodky a další doklady přímo v systému.

Ruční terminály

Ruční terminály skladníky hlídají a vedou procesem tak, aby nic nezapomněli, nebloudili, nechybovali a byli maximálně efekivní.

Provoz u nás a v cloudu

Žádná instalace softwarů. Elasticr WMS běží v cloudu jako responzivní web aplikace dostupná 24/7 na všech zařízeních.

Škálovatelnost & Onboarding

Všechny procesy a informace jsou v WMS a čtečkách, nikoliv v hlavách skladníků. Zapojení nového zaměstnance je otázkou 30 minut.

Rádi pomůžeme s e‑commerce i Vám, ozvěte se.
Domluvit schůzku